^_^ enJoy tHe LiFe ^_^: NABI ISA a.s. SENDIRI TAK TAHU BILA KIAMAT...

NABI ISA a.s. SENDIRI TAK TAHU BILA KIAMAT...

~ Khamis, 13 Mei 2010

 Masa ini, ramai sangat missionaries christian pelajari Qur’an untuk memurtadkan muslim menjadi kafir laknatullah. Dan tidak sempurna iman sorang muslim jika tidak menyayangi saudaranya seperti ia menyayangi diri sendiri. Salah satu bentuk kasih & sayang itu ialah Amar Ma’ruf & Nahi Munkar. Kita tidak cume diwajibkan amar ma’ruf sahaja, tapi tidak boleh diam semasa melihat kemunkaran didepan kita. Nahi munkar pun kena ditegakkan.


Dan kemunkaran yang dilakukan oleh dieorang missionaries ialah memesongkan Qur’an dan mengartikan sekena hatinya untuk memurtadkan saudara kita yg muslim. Salah satu ayat di tukar maknanya ialah:

Qs. 43 Zukhruf: 61. Dan sesungguhnya dia (Wa Innahuu) itu benar-benar menjadi pertanda akan datangnya kiamat. Karena itu janganlah kamu ragu-ragu tentang kiamat itu dan ikutilah Aku. Inilah jalan yang lurus.

Dengan ayat ini, para missionaries dengan seenak hatinya mengertikan jika Nabi Isa itu Tuhan kerana tahu kapan kiamat, ini sungguh sesat dan menyesatkan. Jika kita baca dari ayat 59, maka nampak sangat jika Nabi Isa itu sama sekali bukan Tuhan, Nabi Isa itu ialah hamba Tuhan yg dikaruniai kenabian.

Qs. 43 Zukhruf:59. Isa tidak lain hanyalah seorang hamba yang Kami berikan kepadanya nikmat dan Kami jadikan dia sebagai tanda bukti untuk Bani lsrail

Jadi jelas sangat jika:
1. Nabi Isa itu ialah hamba Allah, maknanya ia bukan Tuhan.
2. Nabi Isa diberi berbagai nikmat oleh Allah, maknanya ia bukan Tuhan.
3. Nabi Isa sebagai bukti & teladan bagi bani Israil, bukan untuk seluruh manusia atau semesta alam

Nabi lain pun diberi pengetahuan soalan kiamat, tapi cume sekedar tanda-tandanya sahaja, kejadian sekilas jika gunung akan berhamburan, air laut naik meluap dan lainnya, tapi tak tahu bila/kapan kiamat akan terjadi.

Lagi, ini dibuktikan oleh alkitab christian mereka sendiri jika Nabi Isa itu tak tahu bila/kapan kiamat terjadi. Sy tidak cume asal bicara, semua kena ada bukti & bukti terkuat ialah kitab “Suci”

Markus 13:32 Tetapi tentang hari atau saat itu tidak seorangpun yang tahu, malaikat-malaikat di sorga tidak, dan Anakpun tidak, hanya Bapa saja."

Matius 24:36 Tetapi tentang hari dan saat itu tidak seorangpun yang tahu, malaikat-malaikat di sorga tidak, dan Anakpun tidak, hanya Bapa sendiri."

Dari 2 ayat diatas, dapat kita ambil beberapa makna:
1. Tidak ada yg tahu kapan kiamat kecuali Allah, bermakna tidak ada Tuhan selain Allah
2. Malaikat tidak tahu kapan kiamat, bermakna malaikat bukan Tuhan
3. Nabi Isa tidak tahu kapan kiamat, bermakna Nabi Isa bukan Tuhan

Jadi, terbukti dengan jelas sangat jika Tidak ada yang tahu kapan kiamat kecuali Allah, Yang tahu kapan kiamat Cuma Tuhan. Bermakna tiada Tuhan selain Allah ----> Islam terbukti Benar!

Nabi Isa tidak tahu bila/kapan kiamat, bermakna Nabi Isa bukan Tuhan kerana Nabi Isa tidak MAHA TAHU! Setiap yang tidak MAHA TAHU bermakna bukan Tuhan, manusia, malaikat, jin & setan tidak Maha Tahu & tidak tahu kapan kiamat akan terjadi bermakna manusia, malaikat, jin & setan bukan Tuhan. Nabi Isa tidak tahu kapan kiamat, bermakna Nabi Isa bukan Tuhan.

Kamiikuti apa yang diucapkan oleh Nabi Isa, Nabi Isa kata: Yang tahu bila/kapan kiamat cuma Allah, dia tidak tahu.... maka kami pun menuruti apa yang Nabi Isa ucapkan, sementara umat Christian menentang apa yg dikatakan oleh Nabi Isa.

Oleh kerana itu maka lebih tepat jika kami mengakui Umat Islam ialah pengikut Nabi Isa a.s. a.s. yg sebenar, sementara umat Christian ialah pengkhianat Nabi Isa a.s. a.s..

Jadi,,, 1 lagi BUKTI,,, Islam TERBUKTI BENAR!
DARI ILMIAH,,,, Islam terbukti Benar
DARI KITAB LAIN,,, Islam terbukti Benar

Segala puja & puji bagi ALLAH,,, Qur'an TERBUKTI Sepanjang Masa!

Lazimnya, pada awalnya, kita beragama cuma ikut orang tua sahaja. Kita tak fikir agama benar atau salah.

Jika kita lahir di timur dari keluarga islam, maka kita islam.
Jika kita lahir di barat dari keluarga christian, maka kita christian.
Jika kita lahir di Himalaya dari keluarga budha, maka kita jadi bhisksu.

19 keyakinan, meski yakin sangat dengan seyakin-yakinnya, maka tetap lah tak bermakna ada 19 Tuhan,tetap Tuhan cm 1 !

1 Tuhan bmakna 1 Agama yg sebenar,macam mana kita boleh tahu sebuah agama benar???

Jadi, dalam soalan ini kita TIDAK BICARA TENTANG KEYAKINAN, tapi kita paparkan BUKTI KEBENARAN.

Jika Islam Benar, apa buktinya?
Jika Christian Benar, apa buktinya?

Untok membuktikan sebuah agama benar, maka tak boleh ditengok dari kesalahan ummatnya, kerana ummat tetaplah manusia yg tak sempurna.

Jika di negeri muslim ramai orang miskin yg beragama islam, maka itu tak bererti islam buruk, kerana di philipin yg miskin sangat agamanya ialah katholik.

Jika di negeri muslim ramai pesalah/penjahat yg masuk lokap/penjara ialah ramai yg beragama islam, maka tak bererti islam buruk, kerana di brazil, venezuela, mexico, argentina yg menjadi pesalah/napi di lokap ialah beragama christian atau katholik.

Pembuktian sebuah agama benar pun tak boleh ditengok dari pendapat orang, kerana lain orang lain fikiran, & ada ramai pendapat orang dimuka bumi ini yg satu sama lain berbeza.

Pembuktian sebuah agama benar kena dilihat dari kitabnya, jika memang kitab itu dari Tuhan, maka TAK BOLEH ada kesalahan sesikit apapun.

Mari kita sama buktikan 2 hal sahaja:
1. Bukti nyata Qur'an ialah mukjizat terbesar & sepanjang masa
2. Bukti nyata alkitab christian ramai kesalahan soalan ajaran & ayatnya

Ramai dalam Qur'an disebut Taurot & Injil yg kena kita imani, tapi Taurot & Injil itu sudah tak suci lagi, maknanya, ayat yg betul itu ada, tapi yg salah pun banyak sangat, jumlahnya menjumpai RIBUAN KESALAHAN.

Dan, ramai pulak ajaran dalam alkitab christian yg tak diketahui, disembunyikan, tak dilaksanakan, diingkari & bahkan diejek pulak oleh ummat christian sendiri.

Dan dalam posting hari hari lalu, kita sudah bahas banyak bukti kebenaran Quran & kesalahan Alkitab chistian.

Dalam posting kemarin, telah terbukti dari kitab christian sendiri jika:
1. Nabi Isa a.s. Menyuruh menyembah cuma pada ALLAH sahaja
----> Gereja ajarkan "Tuhan" bapak, "Tuhan" anak & "Tuhan" roh
2. Nabi Isa a.s. Tidak pernah menyuruh orang menyembah dirinya
----> Gereja ajarkan menyembah Jesus
3. Nabi Isa a.s. mengajarkan Syahadat
----> Gereja ajarkan baptis "Tuhan" bapak, "Tuhan" anak & "Tuhan" roh
4. Nabi Isa a.s. mengajarkan shalat dengan sujud setiap hari
----> Gereja ajarkan 1 minggu 1x tanpa sujud
5. Nabi Isa a.s. mengajarkan hadap kiblat
----> Gereja ajarkan menyanyi nyanyi
6. Nabi Isa a.s. mengajarkan berwudhu dahulu sebelum shalat
----> Gereja menghapus wudhu, padahal ayatnya jelas
7. Nabi Isa a.s. mengajarkan buka kasut/alas kaki jika masuk rumah ibadah
----> Gereja ajarkan guna kasut masok gereja
8. Nabi Isa a.s. mengajarkan sunat
----> Gereja kata sunat cuma adat, padahal perintah & ancaman jelas
9. Nabi Isa a.s. mengajarkan berdoa pada ALLAH
----> Gereja ajarkan berdoa pada Jesus, Maria, Malaikat, Santo
10. Nabi Isa a.s. mengajarkan menuruti hukum Taurat
----> Gereja ajarkan Taurat tak penting
11. Nabi Isa a.s. melarang menghapus hukum Taurat setitik kecilpun
----> Gereja ajarkan Taurat dihapus
12. Nabi Isa a.s. mengharamkan semua jenis babi
----> Gereja ajarkan makan babi
13. Nabi Isa a.s. mengajarkan Shalat Tahajjud
----> Gereja siang hari sahaja tak pernah, apalagi 1/3 malam terakhir
14. Nabi Isa a.s. mengajarkan minta ampun cuma pada ALLAH
----> Gereja ajarkan minta ampun pada pastor
15. Nabi Isa a.s. tak pernah ajarkan minta ampun melalui tiang salibnya
----> Gereja ajarkan dosa diampuni cuma dengan penyaliban
16. Nabi Isa a.s. mengajarkan dosa waris itu tak betul
----> Gereja ajarkan dosa Nabi Adam diwariskan semua orang
17. Nabi Isa a.s. mengajarkan jika TUHAN itu cuma 1, yaitu ALLAH
----> Gereja ajarkan Tuhan ada 3
18. Nabi Isa a.s. mengajarkan jika dia cuma utusan ALLAH
----> Gereja ajarkan Jesus, Utusan ALLAH, menjadi ALLAH
19. Nabi Isa a.s. mengajarkan jika dia ialah Nabi bagi bani Israel sahaja
----> Gereja ajarkan Jesus untok seluruh dunia
20. Nabi Isa a.s. & para Nabi terdahulu mengajarkan pelihara janggut
----> Gereja menghilangkan ajaran pelihara janggut
21. Nabi Isa a.s. mengajarkan shalat berjamaah
----> Gereja mengajarkan nyanyi berjamaah... ??? ^_^
22. Nabi Isa a.s. mengajarkan berdzikir & berdoa setelah sujud
----> Gereja tak tau apa lagi yg diajarkan...
23. Nabi Isa a.s. & para Nabi terdahulu melarang minum alcohol
----> Gereja jadikan Alcohol itu wajib dalam ibadah perjamuan kudus???
24. Nabi Isa a.s. a.s. melarang guna patung & gambar dalam beribadah
----> Gereja ajarkan sujud didepan patung & berdoa hadap gambar Jesus
25. Nabi Isa a.s. a.s. ajarkan menyembah ALLAH dalam roh tanpa wujud
----> Gereja ajarkan sembah selain ALLAH dalam wujud patung/gambar
26. Nabi Isa ajarkan yg tahu kiamat cuma Allah sahaja
----> Gereja ajarkan Jesus tahu kapan kiamat sebab Jesus Tuhan
27. Dan banyak hal lainnya.... termasuk yg belum diposting... ^_^

Dan berbahagialah kita sebagai muslim kerana kita lah yg mengamalkan semua itu, Qur'an telah memurnikan ajaran-ajaran yg telah hilang & tak dilaksanakan oleh ummat terdahulu yang ingkar pada kitabnya sendiri.

Untok posting hari lalu, sila click di link ini:
http://www.facebook.com/album.php?aid=147602&id=298400792751

Jadi,,, ada baiknya semua umat christiani meninggalkan ajaran gereja yg bertentangan dengan ajaran Nabi Isa a.s..

Yohanes 14:15. "Jika kamu mengasihi Aku, kamu akan menuruti segala perintahku.

Qur'an...
Ialah mukjizat sepanjang masa...
Di masa sastra,diakui bahwa Qur'an ialah sastra terindah..
Keindahan bahasa & hikmah didalamnya sangat tajam..

Di masa keajaiban, Qur'an ialah keajaiban dari keajaiban...
Dari segi matematika, Qur'an ialah keajaiban matematika alam semesta
Di masa perang dunia 2, Qur'an telah menulis formula nuklir

Dan sekarang, ialah zaman Ilmu pengetahuan...
Jika memang Qur'an ialah mukjizat sepanjang masa, lalu apakah Qur'an sesuai dengan Ilmu Pengetahuan???

Bahasa Arab ialah bahasa paling sulit di dunia, kerana 1 kata mempunyai banyak arti, bahkan dalam 1 kata gender bisa berarti pria pada salah satu suku arab, tapi dapat pula bermakna wanita pada suku lain.

Tak seperti kitab lain yg telah kehilangan bahasa aslinya, Naskah tertua dari Alkitab Christian Perjanjian Baru ialah dalam bahasa Greece/Yunani, padahal Nabi Isa a.s. menggunakan bahasa Ibrani.

Bahasa tersulit ke 2 ialah bahasa China.

Telah terbukti, tak satupun dari ayat Qur'an yang bertentangan dengan ilmu pengetahuan, bahkan ayat Qur'an menyatakannya secara rinci...

BAHKAN, MASIH BANYAK AYAT QUR'AN YANG BELUM DAPAT DI BUKTIKAN OLEH PENEMUAN TEKHNOLOGI MODERN. Semua ini masih dapat kita lihat di hadapan kita sendiri...

Maka apakah mereka tidak memperhatikan Al Quran? Kalau kiranya Al Quran itu bukan dari sisi Allah, tentulah mereka mendapat pertentangan yang banyak di dalamnya. QS. 4 An-Nisaa':82

Meski Rasulullah Muhammad SAW memiliki banyak mukjizat fisik seperti menyembuhkan orang lumpuh, membelah bulan, berbicara dengan binatang seperti Nabi Sulaiman, para sahabat berjalan diatas laut, memberi makan ribuan orang dengan sikit makanan, dan masih sekitar 300 mukjizat lainnya yang telah sy tulis dalam wall post 1 bulan lepas, tapi tetaplah Qur'an ialah Mukjizat terbesar & sepanjang masa.

Itulah mengapa Qur'an disebut mukjizat terbesar & sepanjang masa kerana banyak ayat Qur'an yang baru dapat dibuktikan oleh peralatan modern abad terahir. Mulai dari Astronomi, Geology, Biology, Math, chemistry, Oceanography dan segala bidang.

Sebuah Mukjizat terbesar berupa sebuah buku yang diturunkan melalui seorang Al-Amin (tak pernah berbohong) yang tak dapat membaca dizaman kuno kepada ummat terakhir yang pintar dan selalu membaca buku di zaman modern dan baru dapat dibuktikan oleh peralatan akhir zaman. Siapa lagi yg mewahyukan jika bukan PENCIPTA ALAM SEMESTA?

Sesungguhnya, masih banyak BUKTI ayat soalan ini, tapi untok BUKTI diatas cukuplah untok orang berfikir. Dan dalam berfikir pun kena guna AKAL, ramai paderi cakap jika iman itu percaya dahulu, tapi Nabi Isa a.s. pun menyuruh agar gunakan AKAL dalam menyembah ALLAH.

Markus 12:30 Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu dan dengan segenap kekuatanmu.

Matius 22:37 Jawab Yesus kepadanya: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu.

Lukas 10:27 Jawab orang itu: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap kekuatanmu dan dengan segenap AKAL budimu, dan kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri."

Jadi,,, banyak bukti sudah... ISLAM TERBUKTI BENAR....

Qs.3 Ali Imran:85 Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka SEKALI-KALI TIDAK AKAN DITERIMA daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi

Qs.3 Ali Imran:19 Sesungguhnya agama disisi Allah HANYALAH Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya
---------------------------------
Jika ada orang yg nak masok Islam, maka SEMUA dosa dia yang telah lalu PASTI diampuni ALLAH.

Qs.8 Anfaal:38. Katakanlah kepada orang-orang yang kafir itu: "Jika mereka berhenti (dari kekafirannya), NISCAYA/PASTI Allah akan mengampuni mereka tentang dosa-dosa mereka yang sudah lalu; dan jika mereka kembali lagi sesungguhnya akan berlaku sunnah orang-orang dahulu ".

Dan... Siapakah yang ingin masuk Islam?

Qs.2 Baqarah:256. Tidak ada paksaan untuk agama (Islam); sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat. Karena itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

Mintalah ampun pada ALLAH, ALLAH Maha Pemaaf, dan hanya ALLAH sahaja yang boleh mengampuni dosa.

Qs.39 Zumar:53. Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Qs.29 'Ankabuut:7. Dan orang-orang yang beriman dan beramal saleh, benar-benar akan Kami hapuskan dari mereka dosa-dosa mereka dan benar-benar akan Kami beri mereka balasan yang lebih baik dari apa yang mereka kerjakan.

Page ini dibuat untok ummat muslim sahaja dengan tujuan:
1. Melindungi ummat dari Missionaries Christian

2. Menguatkan Islam & akidah dengan bukti nyata Kitab-kitab yg ada.

3. Boleh melawan missionaries kafir yg cuba menarik dengan budaya, fikiran, busana, media massa agar anak Islam menjadi kafir....

4. Memutuskan hujjah para Pluralism, Liberalism yg mengatakan semua agama sama, semua agama baik, semua agama boleh masok surga.

5. Kebangkitan Islam, kerana Islam tak kan bangkit selama ummatnya masih tak yakin Islam & tak dapat buktikan islam sebagai satu-satunya agama sebenar

6. Dapat juga jika nak diguna untok membela diri saat ummat christian menyerang kita, kerana jika kita cakap:

Hai ummat chritian, dilarang makan babi kerana tertulis dalam Qur'an ayat ini & itu, maka mereka tak nak ikut kerana mereka tak percaya pada Qur'an... Tapi jika kita cakap: Hai ummat christian, jangan makan babi kerana babi pun tertulis haram dalam Imamat 11:7 & Ulangan 14:8,,, maka apakah mereka nak khianati pulak kitab ditangan mereka sendiri?

Kena di ingat jika bukan kita yg menyerang mereka, tapi mereka lah yg menyerang kita sejak semula pertama dahulu kala melalui mass media & segala cara.

Mereka lah yg menghina Nabi kita sementara kita tak pernah menghina Nabi Isa a.s. AS, kerana Nabi Isa a.s. AS itu tetaplah salah satu dari Nabi Mulia dari Islam yg WAJIB diimani.

Hak kita untok membela saudara & akidah kita.

Jika ada ummat christiani yg tengok ni, maaf, jangan la marah pd sy, tapi marah lah pada alkitab yg ada ditangan awak sendiri. Sy cakap bukan dari hati, tapi selalunya ada BUKTI NYATA dari kitab daripada christian & Qur'an.

Jika menyembah hanya kepada ALLAH itu salah... mana BUKTInya?

Comments
0 Comments
    
    

0 comments:

Catat Ulasan

..pas Baca kOmen la k..

Related Posts with Thumbnails

BannEr BloGgEr