^_^ enJoy tHe LiFe ^_^: April 2010

..Goliath - Masih Disini Masih DenganMu...

My Feveret Song


~ Jumaat, 30 April 2010

FIFA World Cup 2010..


~ Khamis, 29 April 2010

Theme Song World Cup 2010





K'Naan - Wavin' Flag



LIRIK “WAVIN FLAG”

When i get older, they’ll call me freedom
Just like a Waving Flag.

[Chorus]
When I get older, I will be stronger,
They’ll call me freedom, just like a Waving Flag,
And then it goes back, and then it goes back,
And then it goes backBorn to a throne, stronger than Rome
but Violent prone, poor people zone,
But it’s my home, all I have known,
Where I got grown, streets we would roam.
But out of the darkness, I came the farthest,
Among the hardest survival.
Learn from these streets, it can be bleak,
Except no defeat, surrender retreat,So we struggling, fighting to eat and
We wondering when we’ll be free,
So we patiently wait, for that fateful day,
It’s not far away, so for now we say

[Chorus]

So many wars, settling scores,
Bringing us promises, leaving us poor,
I heard them say, love is the way,
Love is the answer, that’s what they say,
But look how they treat us, Make us believers,
We fight their battles, then they deceive us,
Try to control us, they couldn’t hold us,
Cause we just move forward like Buffalo Soldiers.

But we struggling, fighting to eat,
And we wondering, when we’ll be free
So we patiently wait, for that faithful day,
It’s not far away, but for now we say,

[Chorus] 2x

(Ohhhh Ohhhh Ohhhhh Ohhhh)
And everybody will be singing it
(Ohhhh Ohhhh Ohhhhh Ohhhh)
And you and I will be singing it
(Ohhhh Ohhhh Ohhhhh Ohhhh)
And we all will be singing it
(Ohhh Ohh Ohh Ohh)

[Chorus] 2x

When I get older, when I get older
I will be stronger, just like a Waving Flag,
Just like a Waving Flag, just like a Waving flag
Flag, flag, Just like a Waving Flag



~

Aku & Dia... Selamanya..Tapi Bagaimana???

Kali ni aku nak bagi pandangan ckit la pasal apa yang perlu dalam sesebuah perhubungan ni...Aku tak nak merapu banyak - banyak..So..aku bagi ckit la tip kat sini...Ni juz tip yang aku rasa PERLU ada dalam sesebuah perhubungan...

1. KEJUJURAN
ini merupakan perkara yang paling penting dalam sesebuah perhubungan..Dis is bcoz..,lelaki perlu ingat bahawa perempuan ni tak suka ditipu apatah lagi diperdaya.....Korang yang lelaki perlu tahu yer...perempuan ni, sekali diorang ditipu mean susah untuk diorang percayakan korang lagi...Tapi aku taklah tujukan untuk lelaki saja..Perempuan pun perlu jujur dan jangan cuba untuk menipu kaum lelaki ni..diorang juga sama seperti perempuan cuma diorang ni lebih ego sedikit..Ni hanya pandangan aku jer...

2. KESETIAAN

Haaa...korang jangan ingat setia tu x penting k..ni pun perkara yang paling penting dalam hubungan...Kalu dah korang tak jujur dengan pasangan korang, tak diragui lagi memang korang bukanlah seorang yang setia...Jadi aku nak pesan sikit kat sini, korang cubalah untuk setia k..Korang perlu ingat, apa yang korang dapat kalau korang main kayu tiga dengan pakwe o makwe lain..
ada dapat apa2 ker??..Jadi tepuk dada tanya selera yer...

3. SALING memPERCAYAI

Bagi sesetengah orang, diorang pandang remeh...Selalunya perkara ni la yang boleh menyebabkan ribut tofan kat lam perhubungan....Tapi apa yang penting adalah kedua2 pihak tu sendiri..Kalau sorang je yang bagi kepercayaan dan sorang lagi memperlekehkan kepercayaan tersebut..hmm alamatnya korang tau la akibatnya nanti...Jadi korang kena ingat ye..dua2 menkan peranan yang penting untuk menjaga sesebuah perhubungan tu k..

4. TERIMA DIRINYA SEADANYA
..Ni pun antara yang terpenting..Korang perlu tanya diri korang..Kenapa dulu korang ngorat dia..Naper korang mik dia jadi pasangan korang?? Haaa..ni ramai yang buat tak kisah jer...Bila dah berbulan2 bertahun2 kapel mulalah korang buat perangai..Mula2 korang cakap itulah..inilah..macam semuanya xkena..sedangkan benda tu sering korang wat tym mula2 kenal dulu...hmm..tu tandanya korang dah bosan kot..Pesan aku janganlah korang lukakan perasaan pasangan korang..Kalo dapat yang memang xde perasaan punya ok la..Tp kalo yang mmg jiwa cepat tersentuh..?? Ingat yer...Kalo korang wat jugak x mustahil korang akan trima balik apa yang korang buat kt org lain...

be continue...


~ Isnin, 26 April 2010

$eniman Agung..P.Ramlee..























Aku minat jugak kat citer P.Ramlee ni..Banyak lawak...Lagipun xpernah rasa bosan kalau tengok berulang kali...Mantap & Hebat...Jauh beda dari cerita2 sekarang nih..Malas a nak merapu..hoPe kOrang enjoy k..




~ Khamis, 22 April 2010 0 comments

..mY oLd SkOoL..SMKA Tun Ahmad Zaidi a.k.a TUNAZ...

Al-itqan fil amal



SEKOLAH KAMI YANG UNGGUL BERDIRI MEGAH
DI ATAS PAJI-PANJI IKRAR SATU UMMAH
BERJUANG BELAJAR BERPAKSIKAN SATU FIKRAH
UNTUK KEJAYAAN DIRI DAN JUGA SEKOLAH

AYUH KAWAN KITA TEKADKAN KETAQWAAN
JADILAH INSAN YANG BERGUNA DAN BERIMAN
MENDAKAP KESUNGGUHAN MELAHIRKAN KETRAMPILAN
MENYAHUT CABARAN ANAK-ANAK WAWASAN

SEKOLAH KAMI MENUJU KEJAYAAN
MEMBUKA JALAN KE ARAH ILMU PENGETAHUAN
BERILMU, BERAMAL TONGGAK KEHIDUPAN
SETIAP INSAN ILTIZAMKAN KECEMERLANGAN

'AL-ITQAN FIL AMAL' MENJADI SATU WADAH
BERJUANG, BERJIHAD MENTAMADDUNKAN UMMAH
DIIRINGI DOA, BERTAWAKAL PADA ALLAH
(KEJAYAAN KAMI JADI MATLAMAT SEKOLAH)
3X



~ Isnin, 19 April 2010

NADIKU...Sabhi Saddi.. Luv di$ SonG..


~

Dalam Kenangan...Achik Spin..

Baru- baru ni kita telah dikejutkan dengan pemergian vokalis kumpulan spin iaitu Achik spin...Ni kumpulan fevret aku masa kecik2 dulu... Kali ni aku nak kongsi ckit kenangan arwah tinggalkan dalam dunia seni ni..Kat bawah ni aku kongsi sikit gambar2 arawah dan lagu-lagu arwah yang feymes satu ketika dulu...Al-Fatihah buat arwah dan semoga ditempatkan bersama orang-orang yang beriman..


















Lagu kumpulan Spin yang layannnn...

















~

...Dalam Kenangan...atuk terSayang..



Tahun 2009 merupakan tahun yang kitorang seluruh keluarga xakan lupakn...kerana pada bulan Disember tahun lepas...atuk kitorang telah pergi buat selamanya....yang paling menyedihkan lagi apabila disaat penhujung hayatnya...tiada kami disisinya....Dia telah meninggal dunia di semasa kunjungannya ke Mekah untuk menunaikan Haji...Tetapi..hasratnya tidak kesampaian untuk melakukan haji kerana dia telah kembali ke rahmatullah 3 hari sebelum tibanya masa menunaikan haji...Disana, dia hanya ditemani isterinya (nenek ku) dan anak sulungnya serta isteri (anjang)....Aku merasa sangat sedih kerana kali terakhir aku bertemu dengan arwah adalah semasa majlis wida...Itupun hanya bersalam jer...Dan paling aku xdapat lupakn semasa aku duduk2 bersembang dengannya...Tiba2 hari tu dialognya berbeza dari hari yang lain...Dia siap tanya aku lagi esok hari apa...aku pun jawabla hari jumaat..terus arwah dia cakap...esok dia akan pergi...maksudnya..pergi untuk selamanya...Tp aku senyum n diam jer...Pastu dia tanya lagi...bila aku nak kawin..aku pun cakap, awal lagi la nek...Terus dia jawab, nanti dia xsempat tengok aku kawin n xda massa aku kawin...Punya sedih aku masa tu...Tp aku diam jer..Aku juz ckp ngan dia..kenapa cakap camtu..Ada ba atuk nanti...Satu lagi saat aku pernah da dgn atuk aku tym abg aku bawak dia p beli kasut utk p mekah...Aku tgk atuk aku senyum jer...hepi sangat wajah dia..dan itu jugak kali terakhir aku mkn lua ngan atuk aku....dia siap pesan kt abg n kakak ipar aku tym dalam keta supaya jangan lambat sangat pegi lawat dia kat mekah...atuk..naper ckp camtu.. itu saat aku dengannya...Kzen aku pun ada crita gak..Tym dia kol atuk aku, atuk aku siap gtau lagi xlama lagi dia nak pergi jauh...kzen aku yang spons atuk aku g mekah...Kami redha atas pemergiannya...Semoga dia ditempatkan bersama2 orang yang bertakwa..Al-Fatihah.

Ni gambar kenangan arwah atuk aku..









Love u so much atuk 


~ Jumaat, 16 April 2010

...pEnanTian..

kalo Korang TeRer sangat kan..Coba koRang fahaMi citer  kat poSt aku kali ni

Kat luar opis nie ...tapi aku yang kt dalam ni ..Tp bukan itu aku nak cita kt
 korang ...Sejak akhir2 ni kan...aku betul2 rasa ...Macam2 perkara yang berlaku...aku rasa rasa mcm nk ...Aku pun xtau naper...Jangan ...................
Aku pun xtahu per aku cita ni..tp aku phm..n korang mesti xphm kan...Apa2 pon....the life k..see U again kat Post yang akan datang...

_AzPaen_

~

..mY bEstFrEn...

Ni wit bEstfRen....bOth are Sabahan.. we knew each other since July '08...
Juz take a LoOk..


pic Kat aTas tu diAmbil tYm kat Klas...MultimEdia Class...




pIc tas nih plak diamBil tYm kelaS dataBase appLicaTion..N jugak Pic yg kt bawah tu pun diambik tym kelas yang sama...






Juz 4 fun..but...,xminat sangat take pic actually...hihi...ikut MoOd...
Yang pentinG EnjOy...


~ Selasa, 13 April 2010

Related Posts with Thumbnails

BannEr BloGgEr