^_^ enJoy tHe LiFe ^_^: Mei 2010

40 Perkara yang Perempuan harap Lelaki mengetahuinya...

1. Don't tell us when you think other girls are hot.
2. Whenever possible, please say whatever you have to say during commercials before we get bored.
3. Mark anniversaries on the calendar.
4. We think about you all the time.
5. This is how we see it: Don’t call = Don’t care.
6. Which also means that if we don't call, take a hint.
7. We like you to be a little jealous. But overly possessive is not necessary.
8. We’re allowed to be late. You’re not.
9. Eye contact is the key.
10. Don’t take longer to get ready than we do.
11. Laugh at our jokes.
12. 3 words: honesty, honesty, honesty!
13. Girls can be groupies. Guy groupies are stalkers.
14. Do not start with us. You will not win.
15. Would you like it if a guy treated your sister that way? Didn’t think so.
16 If you ask nicely, we`ll answer the same way.
17. We will never have enough clothes or shoes.
18 Open the door for us no matter where we are.
19. We love surprises.
20. Pay attention to the little things we do, because they mean the most.
21. Always brush your teeth before you see us. A fresh mouth and white teeth are a necessity.
22. Clean your room before we come over.
23. Even though you’re sometimes insensitive and hurt us, we still love you with everything we are.
24. Don’t act hard around your friends
25. Sometimes “NO” really means “NO!”.
26. “Wife beaters” are not an adequate form of fashion.
27. Sensitive guys are great.. but crying more than we do in a movie just isn’t right.
28. Don't let ex-girlfriends cause drama, relationships are stressful enough.
29. It takes a special kind of stupid to forget birthdays.
30. “Fat chicks” have feelings, too.
31. Silent treatment, shoulder shrugs, tears, yelling, & nasty looks add up to = YOU DiD SOMETHiNG WRONG.
32. The excuse “I can’t dance” is unacceptable. We'll appreciate the simple fact that you're trying.
33. Just because a girl doesn't pick up on the first ring, doesn't mean she's not waiting by the phone.
34. You don't have to spend a lot; if it means a lot.
35. Don't say you love me if you don't mean it.
36. Don't lie to us. We will catch you.
37. Don't you ever answer our question with only ONE word! We hate it!
38. Just BE by our side when shopping means you are not allowed to flirt while we shopping!
39. Please give us some comment while shopping.. it's compulsory.
40. When the girls get together, we talk about everything. Meaning, my best friends know everything about you.

Jadi kena tahulah ye utk lelaki2 kat laur sana tu..Perempuan biasanya melakukan sesuatu perkara tu bersebab..Antaranya because to show that they are really love u boy..!!!

P/S : yang kaler merah tu mean antara yang penting utk lelaki tahu yer..


~ Isnin, 31 Mei 2010 1 comments

...Award for Blogger Friend...


Selamat pagi..hihi...Lama dh xupdate entri kt blog nih...Ari nih sya nk bagi buah tangan kat kengkawan team blogger yang byk beri tunjuk ajar n bagi semangat n xkedekut ilmu dalam berkongsi ilmu ber blogging nih..hihihi...Ari nie saya nak hadiahkan award ni buat 3 rakan blogger yang telah lama saya perhatikan perkembangan dan kebolehan diorang dalam bab blogging dan kekerapan diorang singgah di blog saya nih..Dengan ini, saya selaku pemilik blog nih ingin memberi award kepada 3 org rakan blogger saya iaitu pemilik blog,




P/s : Kepada penerima award, sila amik award anda didalam kotak award disebelah kanan..
Kepada rakan2 blogger yang lain..,anda juga akan mendapat award daripada saya jugak hanya dengan syarat anda rajin2 la jenjalan kat blog nie orait...Award akn diberi pada setiap minggu....Award bagi setiap minggu adalah berbeza..






~ Khamis, 27 Mei 2010

Daus AF8 - Kenapa


Daus - Kenapa 
Tubuhku menggeletar…
Di hati rasa berdebar
Apabila kau muncul menjelma di depan mata
Aku ketandusan kata kerana lidah rasa kelu
Ku cuba tepis perasaan tapi hati menuntut
Apakah sudah masuk musim cinta?

Katakan kenapa kau buat malamku sukar untuk tidur
Menanti esok tiba untuk berjumpa
Katakan kenapa kau buat siangku asyik mengelamun
Kepingin untuk bersama denganmu
Katakan kenapa?

Ku jatuh hati padamu…
Mataku tidak lekang tak jemu-jemu memandang
Bak kata mereka ‘Yang terbaik dari ladang’
Memberikan perasaan teruja yang menggoda jiwa
Setabah mana hati akhirnya pasti mengalah
Apakah sudah masuk musim cinta?

Katakan kenapa kau buat malamku sukar untuk tidur
Menanti esok tiba untuk berjumpa
Katakan kenapa kau buat siangku asyik mengelamun
Kepingin untuk bersama denganmu
Katakan kenapa? (ulang)

Kepingin untuk bersama denganmu
Katakan kenapa?

~ Selasa, 25 Mei 2010

Adira AF8 - Ku Ada Kamu


KU ADA KAMU – ADIRA AF8
Di kala ku kehilangan



Di dalam kegelapan
Kau suluhkan sinar petunjuk
Di kala ku kesedihan
Kau ukirkan senyuman
Dengan penuh sabar memujuk

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh



Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

Di kala aku tak pasti



Kau tampil dengan berani
Membimbing agar lebih yakin
Dan bila hidup penuh soalan
Kau berikan jawapan
Melengkap semua kekurangan

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh



Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

Tidak mungkin diri ini mampu hidup tanpa doronganmu



Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

~

Kebesaran & Tanda kekuasaan Allah S.W.T


Sesungguhnya kita ini hanyalah insan yang kerdil yg kadang kala alpa dan leka dengan dunia yg semn=entara ini..Tanpa kita sedari, kadang kala kita melupai Dia, tuhan seluruh alam semesta yang Maha Berkuasa, Maha Bijaksana...Sesungguhnya telah banyak kebesaran Allah tuhan yang ada di dunia ini...Tetapi manusia adakalanya tidak menyedarinya..Tengoklah antara kalimah2 perkataan Allah yg muncul dimana2 saja kat bawah ni..













~ Isnin, 24 Mei 2010 1 comments

Guru cabul lima murid..


Diajak tonton filem lucah sebelum dirogol!!!

SIBU: Seorang guru lelaki didakwa mencabul lima murid perempuan berusia antara 11 hingga 12 tahun di sebuah sekolah rendah di Bungan, Dalat, kira-kira 80 kilometer dari sini, ketika isterinya sedang menunggu waktu melahirkan anak sulung mereka. 

Difahamkan, kegiatan guru berusia 32 tahun itu bermula Mac lalu sebelum kejadian terbaru dilaporkan berlaku di kediamannya pada minggu lalu membabitkan seorang murid Tahun Enam yang juga adik iparnya.
Ketua Polis Daerah Sibu, Asisten Komisioner Shafie Ismail, berkata pihaknya menerima laporan mengenai kejadian itu petang kelmarin, selepas semua mangsa bersama guru besar sekolah berkenaan membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sibu.
“Dalam kejadian terbaru 8 Mei lalu, seorang mangsa mendakwa suspek membawanya ke kuarters guru berdekatan sekolah bagi menonton filem lucah bersama sebelum dia dirogol. 

“Bagaimanapun pemeriksaan yang dilakukan ke atas mangsa di Hospital Sibu pagi tadi (semalam) mendapati tidak berlaku sebarang unsur rogol dengan kita meminda kes berkenaan kepada cabul,” katanya ketika dihubungi. 

Suspek yang bertugas hampir 10 tahun di sekolah itu dikatakan berkahwin dengan isterinya yang juga bekas anak muridnya tahun lalu. 

Shafie berkata, empat lagi mangsa mendakwa dicabul suspek selepas dipanggil menemuinya di makmal sekolah, namun diberi amaran agar tidak memaklumkan kejadian berkenaan kepada guru lain. 
“Perbuatan suspek hanya diketahui selepas seorang mangsa yang juga adik iparnya memaklumkan kejadian kepada seorang guru wanita sekolah berkenaan awal minggu lalu. 

“Kita akan meminta bantuan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Mukah bagi menahan suspek untuk siasatan berikutan kawasan berkenaan terletak di bawah jagaan pejabat polis berkenaan,” katanya. 

Sementara itu Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) Sarawak, Datuk Dr Julaihi Bujang berkata, pihaknya sudah menerima laporan dari Pegawai Pelajaran Daerah Dalat semalam dan menyerahkan kes itu kepada polis. 

Katanya, jika didapati bersalah, JPN akan mengambil tindakan tegas termasuk menggantung guru berkenaan sebelum boleh membuangnya.

~ Jumaat, 21 Mei 2010 8 comments

Amah "main" dengan budak 11 tahun..


SINGAPURA: Seorang amah Indonesia mengaku melakukan hubungan seks dengan anak majikan berusia 11 tahun selepas membelai budak lelaki itu. 

Mahkamah diberitahu, pembantu rumah berusia 27 tahun itu menghentikan perbuatannya selepas terdengar suara majikan pulang ke rumah, lapor Berita Harian, semalam. Kejadian berlaku pada Jun tahun lalu.
Kejadian lain pada 25 Disember lalu berlaku apabila budak lelaki berkenaan yang ketika itu berusia 12 tahun, ditarik ke dalam bilik selepas ke tandas.
Nenek yang berkongsi bilik dengan mangsa mencarinya selepas menyedari dia tidak pulang ke bilik mereka. 

Si nenek berteriak sebaik melihat kelakuan seks oral terhadap cucunya menyebabkan suspek menghentikan perbuatan itu. 

Hakim menetapkan 2 Jun ini untuk menjatuhkan hukuman.

~ 1 comments

Lukis nabi di Facebook cetus perang..!!!


SEATTLE: Idea kartunis Amerika Syarikat, Molly Norris, mengisytiharkan 20 Mei (semalam) sebagai ‘Everybody Draw Mohammed Day!’ (Hari Melukis Muhammad) menyebabkan beribu-ribu orang mengambil bahagian selain mencetuskan bantahan lebih ramai lagi menyebabkan Pakistan menyekat laman web Facebook. 

Norris asalnya mengemukakan cadangan itu sebagai membantah keputusan rancangan Comedy Central menapis episod South Park memaparkan Nabi Muhammad dalam kostum beruang.

Cadangannya bulan lalu kemudian menyebabkan ramai pengguna Facebook mengambil bahagian dengan melukis wajah nabi di laman web itu.
Sehingga kelmarin, lebih 41,000 pengguna Facebook menyokong karikatur nabi di laman mereka, manakala 56,000 lagi membantah. 

Sementara itu, Pakistan mengarahkan pembekal perkhidmatan internet menyekat Facebook kerana menggalakkan pengguna menyiarkan imej Nabi Muhammad 
Kemarahan disuarakan di Pakistan dan negara lain kerana Islam melarang penyiaran imej Nabi. Kerajaan Pakistan bertindak selepas sekumpulan peguam Muslim memperoleh arahan mahkamah supaya menyekat Facebook sehingga 31 Mei. 

Petang kelmarin, akses kepada laman berkenaan tidak menentu kerana pembekal perkhidmatan internet mula melaksanakan arahan itu. 
Di Karachi, kira-kira 2,000 pelajar mengadakan perhimpunan dan mendesak Facebook diharamkan kerana membenarkan karikatur nabi disiarkan. 

Berpuluh-puluh pelajar berhimpun di kawasan berhampiran sambil memegang papan tanda menggesa jihad terhadap penghina nabi. 

Beberapa negara lain seperti China sudah mengharamkan Facebook buat selama-lamanya.

~ 1 comments

Lelaki pakai tuala wanita



KUALA LUMPUR 19 Mei - Penyeludup dadah tidak pernah kering idea untuk memperdayakan pihak berkuasa daripada menghidu perbuatan jenayah mereka.
Terbaru, seorang lelaki warga Malaysia sanggup memakai tuala wanita berisi dadah jenis syabu untuk diseludup ke Indonesia.


Namun, helah lelaki itu akhirnya terbongkar apabila dia ditangkap oleh pihak berkuasa Lapangan Terbang Soekarno-Hatta di Jakarta, semalam.
Sumber polis memberitahu, suspek ditahan oleh pihak berkuasa lapangan terbang terbabit selepas berada dalam keadaan mencurigakan sebaik sahaja tiba dari Kuala Lumpur menaiki sebuah pesawat.
Beliau berkata, ujian X-ray yang dijalankan ke atas suspek mendapati dia memakai sehelai tuala wanita di celah kelangkang seluarnya.


"Hasil pemeriksaan, pihak berkuasa menemui satu bungkusan plastik berisi 480 gram syabu yang dilekatkan pada tuala wanita yang dipakai suspek," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Menurutnya, suspek juga menyembunyikan 0.4 gram serbuk dadah jenis heroin dalam sarung telefon bimbitnya.
Beliau berkata, lelaki berusia lingkungan 30-an itu sudah lama menjadi perhatian pihak berkuasa Indonesia kerana pernah dikesan empat kali menyeludup dadah ke negara itu tetapi berjaya melepaskan diri.
"Suspek ditahan setelah pihak berkuasa curiga melihat tubuhnya yang tidak stabil seolah-olah di bawah pengaruh dadah," katanya.


Sumber polis berkata, penahanan suspek adalah kes kedua rakyat Malaysia ditangkap kerana cuba menyeludup dadah ke Indonesia pada bulan ini.
Jumaat lalu, seorang rakyat Malaysia dikenali sebagai Chuin Hwa, 27, ditahan di Jakarta bersama dadah seberat 5.6 kilogram bernilai lebih RM100,000 disembunyikan dalam bagasinya.

~ Khamis, 20 Mei 2010 4 comments

Hukuman penjara untuk ahli parlimen kinabatangan


KUALA LUMPUR 19 Mei - Secara tiba-tiba, suasana di dalam dewan Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, dekat sini hari ini bertukar menjadi senyap dan sunyi.
Semuanya berpunca daripada keputusan Hakim Syarie, Wan Mahyuddin Wan Muhammad yang menjatuhkan hukuman penjara sebulan terhadap Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Moktar Radin.

Dengan keputusan itu, Bung Moktar menjadi ahli Parlimen pertama di negara ini yang dihukum penjara atas kesalahan berpoligami tanpa kebenaran mahkamah.
Isteri keduanya, pelakon Zizie Izette yang duduk di sebelah Bung Moktar, kelihatan terkejut dan terus memandang ke arah suaminya sebaik mendengar keputusan itu.
Zizie atau nama penuhnya, Zizie Izette A. Samad pula didenda RM1,000 atau penjara sebulan bagi kesalahan yang sama.

Bung Moktar atau nama sebenarnya, Moktar Radin, 51, juga didenda RM1,000 atau penjara sebulan kerana bersubahat dengan Zizie untuk berpoligami tanpa kebenaran.
''Tertuduh merupakan seorang ahli Parlimen yang terlibat dalam meluluskan sesuatu undang-undang. Beliau seharusnya menghormati dan mendukung undang-undang tersebut tidak kira undang-undang sivil atau syariah.
''Tertuduh wanita pula seorang pelakon wanita Muslim yang menjadi idola dan ikutan.
''Sekiranya kedua-dua mereka tidak boleh mengikut undang-undang, ia menunjukkan seolah-olah undang-undang syariah boleh dipermainkan oleh mereka yang berpengaruh dan berkepentingan,'' katanya.
Hukuman pemenjaraan itu dilihat agak sukar dipercayai oleh keluarga mertua Bung Moktar termasuk ibu mertuanya, Khaty Fauziah.

Ahli Parlimen yang pernah digelar Bigfoot itu bagaimanapun berjaya dalam permohonannya untuk menggantung pelaksanaan hukuman penjara itu sementara menunggu rayuan.
Sementara rayuan didengar dan diputuskan, Bung Mokhtar diikat jamin RM1,000 beserta seorang penjamin dengan syarat notis rayuan perlu difailkan di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam dalam tempoh 14 hari dan salinan notis itu perlu diserahkan ke mahkamah tersebut.

Pada prosiding hari ini, hakim syarie tersebut turut mendenda RM1,000 atau penjara enam bulan ke atas enam individu termasuk pelakon wanita itu kerana bersubahat dengan Bung Moktar yang berpoligami tanpa kebenaran.
Mereka ialah abang pemegang watak utama drama Aduhai Esah, Datuk Ahmad Shahazmi, 42, dan Samzy Fuzette, 34; adik mereka, Shaheizy Sam, 28; serta dua rakan Bung Moktar iaitu Sahari Ahmad, 54, dan Titing Putang, 56.
Ahmad Shahazmi yang juga wali kepada Zizie dan dua adik lelakinya itu turut menghadapi tuduhan tambahan iaitu menikahkan pelakon wanita itu serta menjadi saksi perkahwinan tersebut.

Bagi kesalahan ini, mahkamah menjatuhkan denda RM1,000 setiap seorang atau penjara sebulan.
Terdahulu, sebelum menjatuhkan hukuman, Wan Mahyuddin menyatakan, pernikahan yang tidak mengikut prosedur yang sepatutnya boleh dianggap sebagai pernikahan sindiket.

''Perkahwinan merupakan satu perjanjian yang agung sebab ia memastikan keturunan atau nasab yang soleh dan solehah.
''Dan oleh sebab itu, adalah perlu pasangan menzahirkan dan memasyhurkan perkahwinan masing-masing mengikut kemampuan tanpa dirahsiakan,'' katanya.
Hakim syarie itu juga menyatakan pernikahan tersebut mungkin sah kerana ia memenuhi rukun nikah tetapi ia juga perlu dilihat dari sudut undang-undang syariah Islam.
Hakim itu juga sempat menegur kesemua saksi perkahwinan tersebut.

Wan Mahyuddin menyatakan, abang dan adik lelaki Zizie serta rakan-rakan Bung Moktar sepatutnya membantu pasangan itu agar perkahwinan tersebut dapat dilangsungkan dengan betul dan mengikut hukum syarak.
Selesai prosiding, pihak media terpaksa menunggu pasangan itu hampir dua jam bagi mendapatkan reaksi mereka.
Bung Moktar bagaimanapun enggan mengulas panjang dan hanya menyatakan beliau menerima keputusan tersebut dan menyerahkan segalanya kepada Allah.
Zizie pula dengan ramah hanya berterima kasih kepada media yang hadir pada prosiding tersebut tanpa menjawab sebarang pertanyaan.

Peguam syarie Amli Embong yang mewakili semua tertuduh ketika ditemui pihak media turut memberitahu, pihaknya akan memfailkan permohonan pengesahan perkahwinan dan poligami pasangan itu dalam masa yang terdekat.

sumber

~ 0 comments

Bangkok : Wartawan Itali antara 6 terbunuh


BANGKOK: Seorang wartawan Itali antara enam yang terbunuh ketika tentera Thailand merempuh tapak perhimpunan penunjuk perasaan antikerajaan di tengah-tengah ibu kota ini semalam, menamatkan bantahan jalanan selama lebih dua bulan yang diadakan untuk memaksa parlimen dibubarkan. 

“Seorang lelaki Itali bernama Fabio Polenghi ditembak dan maut sebelum tiba di hospital.

“Mangsa seorang wartawan. Dia ditembak di perut,” kata Pengarah Hospital Polis, Jongjet Aoajenpong.
Selain wartawan yang berusia 45 tahun itu, lima orang lagi maut dan ramai cedera, kata seorang jurucakap polis, Mejar Jeneral Piya Uthayo, selepas kenderaan berperisai tentera merempuh halangan penunjuk perasaan Baju Merah bagi membolehkan tentera bersenjata mara ke kubu kumpulan itu di kawasan beli-belah mewah Bangkok. 

Seorang jurugambar AFP melihat dua penunjuk perasaan maut dalam keadaan terbaring di tanah selepas ditembak di kepala apabila tentera mara ke dalam kubu, di mana beberapa ribu penunjuk perasaan berada di sana walaupun kerajaan memberi amaran supaya beredar. 

Hospital Polis berkata, 60 orang cedera termasuk dua wartawan asing. 

“Saya ditembak dari belakang dan mengenai bahu. Ia kecederaan pada daging,” kata seorang wartawan dari televisyen Belanda, Michel Maas kepada AFP di hospital. 
Seorang lagi wartawan warga Amerika ditembak pada kaki dan cedera parah. 
Sementara itu, penunjuk perasaan mencetuskan kebakaran pada bangunan stesen televisyen Channel 3, memerangkap 100 kakitangan di dalamnya. 

Tentera mengerahkan helikopter untuk menyelamatkan mangsa yang terperangkap. 
“Bangunan itu dibakar oleh penunjuk perasaan dan apabila kami mengerah bomba, kenderaan mereka pula diserang,” kata jurucakap Jabatan Bomba. 

Pengurus Channel 3 berkata, kakitangan stesen itu terperangkap di tingkat enam yang terbakar. Bangunan stesen televisyen itu terletak di jalan yang menuju ke tempat perhimpunan penunjuk perasaan yang dirempuh tentera. 

“Lebih 100 kakitangan kami yang terperangkap dalam bangunan itu sudah berjaya dibawa keluar,” kata Pengarang Berita Channel 3, Samran Chatto. 



sumber 

~ 0 comments

Bangkok : Rusuhan meletus di tengah Bangkok







BANGKOK: Pemimpin kumpulan penunjuk perasaan antikerajaan Baju Merah menyerah diri semalam selepas tentera merempuh ‘kubu’ mereka di kawasan beli-belah Ratchaprasong di tengah Bangkok, namun penyokong mereka bertindak membakar sekurang-kurangnya 20 bangunan ketika melarikan diri.

Satu daripada pusat beli-belah terbesar di Thailand, Central World adalah antara bangunan yang dibakar penunjuk perasaan yang merusuh selepas tindakan tentera itu yang bermula 8 pagi waktu tempatan semalam.

Pusat beli-belah itu terletak bersebelahan tapak perhimpunan Baju Merah yang menganjurkan bantahan sejak lebih dua bulan lalu.
Selain pusat beli-belah itu, turut dibakar ialah bangunan stesen televisyen, bursa saham dan cawangan Bangkok Bank.

Media tempatan memetik gabenor Bangkok sebagai berkata, beliau tidak akan mengerahkan bomba untuk memadamkan api kerana bimbang mereka diserang penunjuk perasaan.

Jurucakap polis kebangsaan, Leftenan Jeneral Pongsapat Pongcharoen, berkata tiga tingkat pertama pusat beli-belah itu terbakar tetapi tiada orang di dalamnya.

Kerajaan mengisytiharkan perintah berkurung dari jam 8 malam hingga 6 pagi di Bangkok dan operasi tentera akan berterusan hingga larut malam. 
Ia juga mengenakan larangan siaran liputan stesen televisyen tempatan melainkan bahan yang disediakan oleh kerajaan.

Sementara itu, empat pemimpin Baju Merah yang sebelum ini menuntut Parlimen dibubarkan segera, menyerah diri kepada polis selepas pasukan keselamatan menggempur tempat perhimpunan mereka.

Tentera yang menggunakan kereta perisai dan melepaskan tembakan menggunakan senjata separa automatik, sebelum itu memasuki kawasan perhimpunan di kawasan komersil Bangkok itu yang dikuasai penunjuk perasaan lebih enam minggu lalu, sehingga melumpuhkan perniagaan pusat beli-belah dan hotel mewah.

Seorang wartawan asing menyatakan, ketika pasukan keselamatan semakin menghampiri kawasan tunjuk perasaan, pemimpin kanan mereka menaiki pentas dan menawarkan menyerah diri, manakala penyokong menggesa mereka terus berjuang.

Ramai penunjuk perasaan menjerit dan menangis ketika bunyi tembakan mula kedengaran.

Tentera melepaskan gas pemedih mata dan tembakan menggunakan raifal automatik, tetapi menghentikan tindakan sebelum tiba di pentas di mana kira-kira 3,000 penunjuk perasaan berhimpun.

Jurucakap kerajaan, Panitan Wattnayagorn, berkata tentera berjaya menguasai kawasan Taman Lumpini di bahagian selatan lokasi tunjuk perasaan.



sumber

~ 0 comments

...Sila tinggalkan link banner anda...




..Sila tinggalkan link banner anda...Banner anda akn diletakkan di blog ni secara percuma tanpa sebarang syarat dikenakan..Saiz adalh terbuka...Siapa pun boleh join..Untuk meninggalkan link banner anda..,sila postkan di bahagian komen..Semua banner akan di letakkan malam ini..Tujuan adalah bagi mmbntu menaikkn trafik blog anda..Kerjasama amat dihargai...

....World Of Blogger United...

~ Isnin, 17 Mei 2010 0 comments

Koyak cuping telinga..





KUALA LUMPUR 13 Mei - Kekejaman peragut di ibu negara tidak pernah mengira mangsa. Mereka sanggup bertindak ganas asalkan dapat memperoleh apa sahaja barang berharga.


Seorang pejalan kaki wanita berusia 52 tahun merupakan mangsa kekejaman terbaru peragut baru-baru ini apabila kedua-dua cuping telinganya terkoyak selepas subang yang dipakainya diragut.
Kejadian berlaku pukul 5 petang di Jalan Maarof, Bangsar pada Jumaat lalu ketika mangsa sedang berjalan kaki seorang diri.


Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Talib berkata di sini hari ini, susulan daripada kejadian itu, polis yang melancarkan gerakan memburu penjenayah terbabit menahan dua lelaki berusia 24 dan 35 tahun bagi membantu siasatan.

~ Jumaat, 14 Mei 2010 0 comments

NABI ISA a.s. SENDIRI TAK TAHU BILA KIAMAT...


 Masa ini, ramai sangat missionaries christian pelajari Qur’an untuk memurtadkan muslim menjadi kafir laknatullah. Dan tidak sempurna iman sorang muslim jika tidak menyayangi saudaranya seperti ia menyayangi diri sendiri. Salah satu bentuk kasih & sayang itu ialah Amar Ma’ruf & Nahi Munkar. Kita tidak cume diwajibkan amar ma’ruf sahaja, tapi tidak boleh diam semasa melihat kemunkaran didepan kita. Nahi munkar pun kena ditegakkan.


Dan kemunkaran yang dilakukan oleh dieorang missionaries ialah memesongkan Qur’an dan mengartikan sekena hatinya untuk memurtadkan saudara kita yg muslim. Salah satu ayat di tukar maknanya ialah:

Qs. 43 Zukhruf: 61. Dan sesungguhnya dia (Wa Innahuu) itu benar-benar menjadi pertanda akan datangnya kiamat. Karena itu janganlah kamu ragu-ragu tentang kiamat itu dan ikutilah Aku. Inilah jalan yang lurus.

Dengan ayat ini, para missionaries dengan seenak hatinya mengertikan jika Nabi Isa itu Tuhan kerana tahu kapan kiamat, ini sungguh sesat dan menyesatkan. Jika kita baca dari ayat 59, maka nampak sangat jika Nabi Isa itu sama sekali bukan Tuhan, Nabi Isa itu ialah hamba Tuhan yg dikaruniai kenabian.

Qs. 43 Zukhruf:59. Isa tidak lain hanyalah seorang hamba yang Kami berikan kepadanya nikmat dan Kami jadikan dia sebagai tanda bukti untuk Bani lsrail

Jadi jelas sangat jika:
1. Nabi Isa itu ialah hamba Allah, maknanya ia bukan Tuhan.
2. Nabi Isa diberi berbagai nikmat oleh Allah, maknanya ia bukan Tuhan.
3. Nabi Isa sebagai bukti & teladan bagi bani Israil, bukan untuk seluruh manusia atau semesta alam

Nabi lain pun diberi pengetahuan soalan kiamat, tapi cume sekedar tanda-tandanya sahaja, kejadian sekilas jika gunung akan berhamburan, air laut naik meluap dan lainnya, tapi tak tahu bila/kapan kiamat akan terjadi.

Lagi, ini dibuktikan oleh alkitab christian mereka sendiri jika Nabi Isa itu tak tahu bila/kapan kiamat terjadi. Sy tidak cume asal bicara, semua kena ada bukti & bukti terkuat ialah kitab “Suci”

Markus 13:32 Tetapi tentang hari atau saat itu tidak seorangpun yang tahu, malaikat-malaikat di sorga tidak, dan Anakpun tidak, hanya Bapa saja."

Matius 24:36 Tetapi tentang hari dan saat itu tidak seorangpun yang tahu, malaikat-malaikat di sorga tidak, dan Anakpun tidak, hanya Bapa sendiri."

Dari 2 ayat diatas, dapat kita ambil beberapa makna:
1. Tidak ada yg tahu kapan kiamat kecuali Allah, bermakna tidak ada Tuhan selain Allah
2. Malaikat tidak tahu kapan kiamat, bermakna malaikat bukan Tuhan
3. Nabi Isa tidak tahu kapan kiamat, bermakna Nabi Isa bukan Tuhan

Jadi, terbukti dengan jelas sangat jika Tidak ada yang tahu kapan kiamat kecuali Allah, Yang tahu kapan kiamat Cuma Tuhan. Bermakna tiada Tuhan selain Allah ----> Islam terbukti Benar!

Nabi Isa tidak tahu bila/kapan kiamat, bermakna Nabi Isa bukan Tuhan kerana Nabi Isa tidak MAHA TAHU! Setiap yang tidak MAHA TAHU bermakna bukan Tuhan, manusia, malaikat, jin & setan tidak Maha Tahu & tidak tahu kapan kiamat akan terjadi bermakna manusia, malaikat, jin & setan bukan Tuhan. Nabi Isa tidak tahu kapan kiamat, bermakna Nabi Isa bukan Tuhan.

Kamiikuti apa yang diucapkan oleh Nabi Isa, Nabi Isa kata: Yang tahu bila/kapan kiamat cuma Allah, dia tidak tahu.... maka kami pun menuruti apa yang Nabi Isa ucapkan, sementara umat Christian menentang apa yg dikatakan oleh Nabi Isa.

Oleh kerana itu maka lebih tepat jika kami mengakui Umat Islam ialah pengikut Nabi Isa a.s. a.s. yg sebenar, sementara umat Christian ialah pengkhianat Nabi Isa a.s. a.s..

Jadi,,, 1 lagi BUKTI,,, Islam TERBUKTI BENAR!
DARI ILMIAH,,,, Islam terbukti Benar
DARI KITAB LAIN,,, Islam terbukti Benar

Segala puja & puji bagi ALLAH,,, Qur'an TERBUKTI Sepanjang Masa!

Lazimnya, pada awalnya, kita beragama cuma ikut orang tua sahaja. Kita tak fikir agama benar atau salah.

Jika kita lahir di timur dari keluarga islam, maka kita islam.
Jika kita lahir di barat dari keluarga christian, maka kita christian.
Jika kita lahir di Himalaya dari keluarga budha, maka kita jadi bhisksu.

19 keyakinan, meski yakin sangat dengan seyakin-yakinnya, maka tetap lah tak bermakna ada 19 Tuhan,tetap Tuhan cm 1 !

1 Tuhan bmakna 1 Agama yg sebenar,macam mana kita boleh tahu sebuah agama benar???

Jadi, dalam soalan ini kita TIDAK BICARA TENTANG KEYAKINAN, tapi kita paparkan BUKTI KEBENARAN.

Jika Islam Benar, apa buktinya?
Jika Christian Benar, apa buktinya?

Untok membuktikan sebuah agama benar, maka tak boleh ditengok dari kesalahan ummatnya, kerana ummat tetaplah manusia yg tak sempurna.

Jika di negeri muslim ramai orang miskin yg beragama islam, maka itu tak bererti islam buruk, kerana di philipin yg miskin sangat agamanya ialah katholik.

Jika di negeri muslim ramai pesalah/penjahat yg masuk lokap/penjara ialah ramai yg beragama islam, maka tak bererti islam buruk, kerana di brazil, venezuela, mexico, argentina yg menjadi pesalah/napi di lokap ialah beragama christian atau katholik.

Pembuktian sebuah agama benar pun tak boleh ditengok dari pendapat orang, kerana lain orang lain fikiran, & ada ramai pendapat orang dimuka bumi ini yg satu sama lain berbeza.

Pembuktian sebuah agama benar kena dilihat dari kitabnya, jika memang kitab itu dari Tuhan, maka TAK BOLEH ada kesalahan sesikit apapun.

Mari kita sama buktikan 2 hal sahaja:
1. Bukti nyata Qur'an ialah mukjizat terbesar & sepanjang masa
2. Bukti nyata alkitab christian ramai kesalahan soalan ajaran & ayatnya

Ramai dalam Qur'an disebut Taurot & Injil yg kena kita imani, tapi Taurot & Injil itu sudah tak suci lagi, maknanya, ayat yg betul itu ada, tapi yg salah pun banyak sangat, jumlahnya menjumpai RIBUAN KESALAHAN.

Dan, ramai pulak ajaran dalam alkitab christian yg tak diketahui, disembunyikan, tak dilaksanakan, diingkari & bahkan diejek pulak oleh ummat christian sendiri.

Dan dalam posting hari hari lalu, kita sudah bahas banyak bukti kebenaran Quran & kesalahan Alkitab chistian.

Dalam posting kemarin, telah terbukti dari kitab christian sendiri jika:
1. Nabi Isa a.s. Menyuruh menyembah cuma pada ALLAH sahaja
----> Gereja ajarkan "Tuhan" bapak, "Tuhan" anak & "Tuhan" roh
2. Nabi Isa a.s. Tidak pernah menyuruh orang menyembah dirinya
----> Gereja ajarkan menyembah Jesus
3. Nabi Isa a.s. mengajarkan Syahadat
----> Gereja ajarkan baptis "Tuhan" bapak, "Tuhan" anak & "Tuhan" roh
4. Nabi Isa a.s. mengajarkan shalat dengan sujud setiap hari
----> Gereja ajarkan 1 minggu 1x tanpa sujud
5. Nabi Isa a.s. mengajarkan hadap kiblat
----> Gereja ajarkan menyanyi nyanyi
6. Nabi Isa a.s. mengajarkan berwudhu dahulu sebelum shalat
----> Gereja menghapus wudhu, padahal ayatnya jelas
7. Nabi Isa a.s. mengajarkan buka kasut/alas kaki jika masuk rumah ibadah
----> Gereja ajarkan guna kasut masok gereja
8. Nabi Isa a.s. mengajarkan sunat
----> Gereja kata sunat cuma adat, padahal perintah & ancaman jelas
9. Nabi Isa a.s. mengajarkan berdoa pada ALLAH
----> Gereja ajarkan berdoa pada Jesus, Maria, Malaikat, Santo
10. Nabi Isa a.s. mengajarkan menuruti hukum Taurat
----> Gereja ajarkan Taurat tak penting
11. Nabi Isa a.s. melarang menghapus hukum Taurat setitik kecilpun
----> Gereja ajarkan Taurat dihapus
12. Nabi Isa a.s. mengharamkan semua jenis babi
----> Gereja ajarkan makan babi
13. Nabi Isa a.s. mengajarkan Shalat Tahajjud
----> Gereja siang hari sahaja tak pernah, apalagi 1/3 malam terakhir
14. Nabi Isa a.s. mengajarkan minta ampun cuma pada ALLAH
----> Gereja ajarkan minta ampun pada pastor
15. Nabi Isa a.s. tak pernah ajarkan minta ampun melalui tiang salibnya
----> Gereja ajarkan dosa diampuni cuma dengan penyaliban
16. Nabi Isa a.s. mengajarkan dosa waris itu tak betul
----> Gereja ajarkan dosa Nabi Adam diwariskan semua orang
17. Nabi Isa a.s. mengajarkan jika TUHAN itu cuma 1, yaitu ALLAH
----> Gereja ajarkan Tuhan ada 3
18. Nabi Isa a.s. mengajarkan jika dia cuma utusan ALLAH
----> Gereja ajarkan Jesus, Utusan ALLAH, menjadi ALLAH
19. Nabi Isa a.s. mengajarkan jika dia ialah Nabi bagi bani Israel sahaja
----> Gereja ajarkan Jesus untok seluruh dunia
20. Nabi Isa a.s. & para Nabi terdahulu mengajarkan pelihara janggut
----> Gereja menghilangkan ajaran pelihara janggut
21. Nabi Isa a.s. mengajarkan shalat berjamaah
----> Gereja mengajarkan nyanyi berjamaah... ??? ^_^
22. Nabi Isa a.s. mengajarkan berdzikir & berdoa setelah sujud
----> Gereja tak tau apa lagi yg diajarkan...
23. Nabi Isa a.s. & para Nabi terdahulu melarang minum alcohol
----> Gereja jadikan Alcohol itu wajib dalam ibadah perjamuan kudus???
24. Nabi Isa a.s. a.s. melarang guna patung & gambar dalam beribadah
----> Gereja ajarkan sujud didepan patung & berdoa hadap gambar Jesus
25. Nabi Isa a.s. a.s. ajarkan menyembah ALLAH dalam roh tanpa wujud
----> Gereja ajarkan sembah selain ALLAH dalam wujud patung/gambar
26. Nabi Isa ajarkan yg tahu kiamat cuma Allah sahaja
----> Gereja ajarkan Jesus tahu kapan kiamat sebab Jesus Tuhan
27. Dan banyak hal lainnya.... termasuk yg belum diposting... ^_^

Dan berbahagialah kita sebagai muslim kerana kita lah yg mengamalkan semua itu, Qur'an telah memurnikan ajaran-ajaran yg telah hilang & tak dilaksanakan oleh ummat terdahulu yang ingkar pada kitabnya sendiri.

Untok posting hari lalu, sila click di link ini:
http://www.facebook.com/album.php?aid=147602&id=298400792751

Jadi,,, ada baiknya semua umat christiani meninggalkan ajaran gereja yg bertentangan dengan ajaran Nabi Isa a.s..

Yohanes 14:15. "Jika kamu mengasihi Aku, kamu akan menuruti segala perintahku.

Qur'an...
Ialah mukjizat sepanjang masa...
Di masa sastra,diakui bahwa Qur'an ialah sastra terindah..
Keindahan bahasa & hikmah didalamnya sangat tajam..

Di masa keajaiban, Qur'an ialah keajaiban dari keajaiban...
Dari segi matematika, Qur'an ialah keajaiban matematika alam semesta
Di masa perang dunia 2, Qur'an telah menulis formula nuklir

Dan sekarang, ialah zaman Ilmu pengetahuan...
Jika memang Qur'an ialah mukjizat sepanjang masa, lalu apakah Qur'an sesuai dengan Ilmu Pengetahuan???

Bahasa Arab ialah bahasa paling sulit di dunia, kerana 1 kata mempunyai banyak arti, bahkan dalam 1 kata gender bisa berarti pria pada salah satu suku arab, tapi dapat pula bermakna wanita pada suku lain.

Tak seperti kitab lain yg telah kehilangan bahasa aslinya, Naskah tertua dari Alkitab Christian Perjanjian Baru ialah dalam bahasa Greece/Yunani, padahal Nabi Isa a.s. menggunakan bahasa Ibrani.

Bahasa tersulit ke 2 ialah bahasa China.

Telah terbukti, tak satupun dari ayat Qur'an yang bertentangan dengan ilmu pengetahuan, bahkan ayat Qur'an menyatakannya secara rinci...

BAHKAN, MASIH BANYAK AYAT QUR'AN YANG BELUM DAPAT DI BUKTIKAN OLEH PENEMUAN TEKHNOLOGI MODERN. Semua ini masih dapat kita lihat di hadapan kita sendiri...

Maka apakah mereka tidak memperhatikan Al Quran? Kalau kiranya Al Quran itu bukan dari sisi Allah, tentulah mereka mendapat pertentangan yang banyak di dalamnya. QS. 4 An-Nisaa':82

Meski Rasulullah Muhammad SAW memiliki banyak mukjizat fisik seperti menyembuhkan orang lumpuh, membelah bulan, berbicara dengan binatang seperti Nabi Sulaiman, para sahabat berjalan diatas laut, memberi makan ribuan orang dengan sikit makanan, dan masih sekitar 300 mukjizat lainnya yang telah sy tulis dalam wall post 1 bulan lepas, tapi tetaplah Qur'an ialah Mukjizat terbesar & sepanjang masa.

Itulah mengapa Qur'an disebut mukjizat terbesar & sepanjang masa kerana banyak ayat Qur'an yang baru dapat dibuktikan oleh peralatan modern abad terahir. Mulai dari Astronomi, Geology, Biology, Math, chemistry, Oceanography dan segala bidang.

Sebuah Mukjizat terbesar berupa sebuah buku yang diturunkan melalui seorang Al-Amin (tak pernah berbohong) yang tak dapat membaca dizaman kuno kepada ummat terakhir yang pintar dan selalu membaca buku di zaman modern dan baru dapat dibuktikan oleh peralatan akhir zaman. Siapa lagi yg mewahyukan jika bukan PENCIPTA ALAM SEMESTA?

Sesungguhnya, masih banyak BUKTI ayat soalan ini, tapi untok BUKTI diatas cukuplah untok orang berfikir. Dan dalam berfikir pun kena guna AKAL, ramai paderi cakap jika iman itu percaya dahulu, tapi Nabi Isa a.s. pun menyuruh agar gunakan AKAL dalam menyembah ALLAH.

Markus 12:30 Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu dan dengan segenap kekuatanmu.

Matius 22:37 Jawab Yesus kepadanya: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu.

Lukas 10:27 Jawab orang itu: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap kekuatanmu dan dengan segenap AKAL budimu, dan kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri."

Jadi,,, banyak bukti sudah... ISLAM TERBUKTI BENAR....

Qs.3 Ali Imran:85 Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka SEKALI-KALI TIDAK AKAN DITERIMA daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi

Qs.3 Ali Imran:19 Sesungguhnya agama disisi Allah HANYALAH Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya
---------------------------------
Jika ada orang yg nak masok Islam, maka SEMUA dosa dia yang telah lalu PASTI diampuni ALLAH.

Qs.8 Anfaal:38. Katakanlah kepada orang-orang yang kafir itu: "Jika mereka berhenti (dari kekafirannya), NISCAYA/PASTI Allah akan mengampuni mereka tentang dosa-dosa mereka yang sudah lalu; dan jika mereka kembali lagi sesungguhnya akan berlaku sunnah orang-orang dahulu ".

Dan... Siapakah yang ingin masuk Islam?

Qs.2 Baqarah:256. Tidak ada paksaan untuk agama (Islam); sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat. Karena itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

Mintalah ampun pada ALLAH, ALLAH Maha Pemaaf, dan hanya ALLAH sahaja yang boleh mengampuni dosa.

Qs.39 Zumar:53. Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Qs.29 'Ankabuut:7. Dan orang-orang yang beriman dan beramal saleh, benar-benar akan Kami hapuskan dari mereka dosa-dosa mereka dan benar-benar akan Kami beri mereka balasan yang lebih baik dari apa yang mereka kerjakan.

Page ini dibuat untok ummat muslim sahaja dengan tujuan:
1. Melindungi ummat dari Missionaries Christian

2. Menguatkan Islam & akidah dengan bukti nyata Kitab-kitab yg ada.

3. Boleh melawan missionaries kafir yg cuba menarik dengan budaya, fikiran, busana, media massa agar anak Islam menjadi kafir....

4. Memutuskan hujjah para Pluralism, Liberalism yg mengatakan semua agama sama, semua agama baik, semua agama boleh masok surga.

5. Kebangkitan Islam, kerana Islam tak kan bangkit selama ummatnya masih tak yakin Islam & tak dapat buktikan islam sebagai satu-satunya agama sebenar

6. Dapat juga jika nak diguna untok membela diri saat ummat christian menyerang kita, kerana jika kita cakap:

Hai ummat chritian, dilarang makan babi kerana tertulis dalam Qur'an ayat ini & itu, maka mereka tak nak ikut kerana mereka tak percaya pada Qur'an... Tapi jika kita cakap: Hai ummat christian, jangan makan babi kerana babi pun tertulis haram dalam Imamat 11:7 & Ulangan 14:8,,, maka apakah mereka nak khianati pulak kitab ditangan mereka sendiri?

Kena di ingat jika bukan kita yg menyerang mereka, tapi mereka lah yg menyerang kita sejak semula pertama dahulu kala melalui mass media & segala cara.

Mereka lah yg menghina Nabi kita sementara kita tak pernah menghina Nabi Isa a.s. AS, kerana Nabi Isa a.s. AS itu tetaplah salah satu dari Nabi Mulia dari Islam yg WAJIB diimani.

Hak kita untok membela saudara & akidah kita.

Jika ada ummat christiani yg tengok ni, maaf, jangan la marah pd sy, tapi marah lah pada alkitab yg ada ditangan awak sendiri. Sy cakap bukan dari hati, tapi selalunya ada BUKTI NYATA dari kitab daripada christian & Qur'an.

Jika menyembah hanya kepada ALLAH itu salah... mana BUKTInya?


~ Khamis, 13 Mei 2010 0 comments

Related Posts with Thumbnails

BannEr BloGgEr