^_^ enJoy tHe LiFe ^_^: ...Dalam Kenangan...atuk terSayang..

...Dalam Kenangan...atuk terSayang..

~ Jumaat, 16 April 2010


Tahun 2009 merupakan tahun yang kitorang seluruh keluarga xakan lupakn...kerana pada bulan Disember tahun lepas...atuk kitorang telah pergi buat selamanya....yang paling menyedihkan lagi apabila disaat penhujung hayatnya...tiada kami disisinya....Dia telah meninggal dunia di semasa kunjungannya ke Mekah untuk menunaikan Haji...Tetapi..hasratnya tidak kesampaian untuk melakukan haji kerana dia telah kembali ke rahmatullah 3 hari sebelum tibanya masa menunaikan haji...Disana, dia hanya ditemani isterinya (nenek ku) dan anak sulungnya serta isteri (anjang)....Aku merasa sangat sedih kerana kali terakhir aku bertemu dengan arwah adalah semasa majlis wida...Itupun hanya bersalam jer...Dan paling aku xdapat lupakn semasa aku duduk2 bersembang dengannya...Tiba2 hari tu dialognya berbeza dari hari yang lain...Dia siap tanya aku lagi esok hari apa...aku pun jawabla hari jumaat..terus arwah dia cakap...esok dia akan pergi...maksudnya..pergi untuk selamanya...Tp aku senyum n diam jer...Pastu dia tanya lagi...bila aku nak kawin..aku pun cakap, awal lagi la nek...Terus dia jawab, nanti dia xsempat tengok aku kawin n xda massa aku kawin...Punya sedih aku masa tu...Tp aku diam jer..Aku juz ckp ngan dia..kenapa cakap camtu..Ada ba atuk nanti...Satu lagi saat aku pernah da dgn atuk aku tym abg aku bawak dia p beli kasut utk p mekah...Aku tgk atuk aku senyum jer...hepi sangat wajah dia..dan itu jugak kali terakhir aku mkn lua ngan atuk aku....dia siap pesan kt abg n kakak ipar aku tym dalam keta supaya jangan lambat sangat pegi lawat dia kat mekah...atuk..naper ckp camtu.. itu saat aku dengannya...Kzen aku pun ada crita gak..Tym dia kol atuk aku, atuk aku siap gtau lagi xlama lagi dia nak pergi jauh...kzen aku yang spons atuk aku g mekah...Kami redha atas pemergiannya...Semoga dia ditempatkan bersama2 orang yang bertakwa..Al-Fatihah.

Ni gambar kenangan arwah atuk aku..









Love u so much atuk 

Comments
0 Comments
    
    
Related Posts with Thumbnails

BannEr BloGgEr